Privacybeleid  

Inleiding

In dit Privacybeleid wordt een beschrijving gegeven van de praktijken van Esajas Care (' we ', ' ons ' of ' het Bedrijf ') met betrekking tot gegevens die zijn verzameld van gebruikers die toegang krijgen tot onze website via www.esajas-care.nl (' Site '), of die anderszins persoonsgegevens met ons delen (samen: ' Gebruikers '). 

Redenen voor gegevensverzameling 

Het verwerken van uw persoonsgegevens (d.w.z. alle informatie aan de hand waarvan uw identiteit mogelijk kan worden vastgesteld met behulp van redelijke middelen; hierna: ' Persoonsgegevens ') is nodig voor het nakomen van onze contractuele verplichtingen die wij jegens u zijn aangegaan en voor het leveren van onze services aan u, om onze rechtmatige belangen te beschermen en om de voor ons geldende financiële en wettelijke verplichtingen na te leven. Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend voor:
  • Het organiseren en verlenen van zorg en ondersteuning
  • Het opstellen en bijhouden van uw zorgplan
  • Administratieve doeleinden en facturatie
  • Communicatie met u en, indien nodig, mantelzorgers of wettelijke vertegenwoordigers
  • Voldoen aan wettelijke verplichtingen en kwaliteitsnormen
Wanneer u gebruikmaakt van de Site, geeft u toestemming voor het verzamelen, opslaan, gebruik, openbaarmaking en ander gebruik van uw Persoonsgegevens zoals staat beschreven in dit Privacybeleid.

We raden onze Gebruikers aan om het Privacybeleid zorgvuldig door te lezen en om het te gebruiken voor het nemen van weloverwogen beslissingen. 

Wat voor gegevens verzamelen we?

 Wij verzamelen alleen de gegevens die nodig zijn om u de best mogelijke zorg en dienstverlening te bieden. Dit kan bijvoorbeeld omvatten:
  • Persoonlijke gegevens: naam, adres, geboortedatum, contactgegevens, BSN-nummer
  • Zorginformatie: medische gegevens, medicatie, zorgplan, observaties
  • Financiële gegevens: betalingsgegevens, vergoedingen, PGB-informatie
  • Communicatiegegevens: e-mails, telefoongesprekken en correspondentie
Wij delen uw gegevens alleen als dit noodzakelijk is voor uw zorg of wanneer de wet dit verplicht. Dit kan bijvoorbeeld zijn:
  • Met zorgverleners die betrokken zijn bij uw zorg
  • Met uw zorgverzekeraar of PGB-administratie
  • In situaties waarin wij wettelijk verplicht zijn informatie te delen

    Hoe ontvangen we informatie over u?

    Wij ontvangen uw persoonsgegevens uit verschillende bronnen:
    • Wanneer u vrijwillig persoonsgegevens aan ons verstrekt om u te registreren op onze Site;
    • Wanneer u gebruikmaakt van of toegang hebt tot onze Site in verband met uw gebruik van onze services;
    • Van externe leveranciers, services en openbare registers (zoals bijv. uw zorgverzekering en de gemeente).

    Gebruikersrechten

    U kunt: 
    1. Vragen om bevestiging over of er al dan niet persoonsgegevens over u worden verwerkt en toegang tot uw opgeslagen persoonsgegevens, samen met aanvullende informatie. 
    2. Vragen om een overzicht van de persoonsgegevens die u vrijwillig aan ons hebt verstrekt, in een gestructureerd, gangbaar en machineleesbaar formaat. 
    3. Ons verzoeken de persoonsgegevens die wij van u in bezit hebben, te corrigeren.
    4. Ons verzoeken uw persoonsgegevens te verwijderen. 
    5. Bezwaar maken tegen het verwerken van persoonsgegevens door ons. 
    6. Ons verzoeken het verwerken van uw persoonsgegevens te beperken.
    7. Een klacht indienen bij een toezichthoudende instantie.

    Deze rechten zijn echter niet absoluut en kunnen onderhevig zijn aan onze eigen rechtmatige belangen en wettelijke vereisten. 

    Als u een van bovengenoemde rechten wilt uitoefenen of meer informatie wilt ontvangen, kunt u aan de hand van de gegevens hieronder contact opnemen met onze functionaris voor de gegevensbescherming ('FG'): info@esajas-care.nl

    Bewaren

    We bewaren uw persoonsgegevens zolang dat nodig is om onze services te leveren en om onze wettelijke verplichtingen na te leven, geschillen te beslechten en onze beleidsmaatregelen te handhaven. Bij het bepalen van de bewaartermijnen wordt er rekening gehouden met het type informatie dat wordt verzameld en met het doel waarvoor die informatie wordt verzameld, met het oog op de vereisten die van toepassing zijn op de situatie en de noodzaak om verouderde, ongebruikte informatie zo snel mogelijk te vernietigen. Wij houden dossiers bij met persoonsgegevens van klanten, documenten over het openen van rekeningen, berichten en andere zaken zoals dit door wetten en regels wordt vereist. 

    We kunnen onvolledige of onjuiste informatie te allen tijde en naar uw eigen inzicht corrigeren, aanvullen of verwijderen.

    Cookies

    Wij en onze vertrouwde partners maken gebruik van cookies en andere technologieën in onze verwante services, ook wanneer u onze Site bezoekt of gebruikmaakt van onze services. 

    Een 'cookie' is een klein stukje informatie dat een website aan uw apparaat geeft wanneer u een website bekijkt. Cookies zijn erg nuttig en kunnen voor veel verschillende doeleinden worden gebruikt. Zo kunnen ze u helpen door u efficiënt van pagina naar pagina te laten navigeren, door bepaalde functies automatisch te activeren, door uw voorkeuren te onthouden en door de interactie tussen u en onze Services sneller en gemakkelijker te laten verlopen. Cookies worden ook gebruikt om ervoor te zorgen dat de advertenties die u te zien krijgt, zijn afgestemd op u en uw interesses en om statistische gegevens over uw gebruik van onze Services bijeen te brengen. 

    De Site maakt gebruik van de volgende soorten cookies:

    a. 'sessiecookies' die slechts tijdelijk worden opgeslagen tijdens een internetsessie, zodat u het systeem normaal kunt gebruiken. Deze cookies worden van uw apparaat verwijderd als de browser wordt afgesloten; 

    b. 'permanente cookies ' die alleen door de Site worden gelezen, voor een bepaalde periode op uw computer worden opgeslagen en niet worden verwijderd als de browser wordt afgesloten. Deze cookies worden gebruikt als we voor herhaalbezoeken moeten weten wie u bent, zodat we bijvoorbeeld uw voorkeuren kunnen opslaan voor de volgende keer dat u zich aanmeldt; 

    c. 'cookies van derden' die worden ingesteld door andere online services die inhoud verzorgen op een pagina die u bekijkt, bijvoorbeeld door externe bedrijven voor gegevensanalyse die onze webtoegang controleren en analyseren.

    Cookies bevatten geen informatie aan de hand waarvan uw persoonlijke identiteit kan worden vastgesteld, maar de Persoonsgegevens die we van u opslaan, kunnen wel door ons worden gekoppeld aan de informatie die staat opgeslagen in en die is verkregen door cookies. U kunt de cookies verwijderen door de instructies van uw apparaatvoorkeuren te volgen, maar als u ervoor kiest om cookies uit te schakelen, kan het gebeuren dat bepaalde functies op onze site niet goed werken en kan uw ervaring online beperkt zijn.

    We maken ook gebruik van een tool met de naam 'Google Analytics' om informatie te verzamelen over uw gebruik van de Site. Google Analytics verzamelt informatie over hoe vaak gebruikers naar de Site toe gaan, welke pagina's ze dan bezoeken, enzovoort. De informatie die we van Google Analytics krijgen, gebruiken we om onze Site en services te verbeteren. Google Analytics verzamelt uw IP-adres op de dag dat u sites bezoekt, in plaats van uw naam of andere informatie die kan worden gebruikt om uw identiteit vast te stellen. De informatie die we met behulp van Google Analytics hebben verzameld, combineren we niet met persoonsgegevens. De mogelijkheid die Google heeft voor het gebruiken en delen van de informatie die Google Analytics over uw bezoeken aan deze Site heeft verzameld, wordt beperkt door de Gebruiksvoorwaarden
    van Google Analytics en het Privacybeleid van Google.

    Verzameling van informatie door derden

    Ons beleid gaat uitsluitend over het gebruik en de openbaarmaking van informatie die we van u verzamelen. Als u uw gegevens aan andere partijen of op andere sites op het internet vrijgeeft, kunnen er andere regels van toepassing zijn op hun gebruik of openbaarmaking van de informatie die u aan hen hebt verstrekt. Daarom moedigen wij u aan om de algemene voorwaarden door te lezen van alle externe partijen waaraan u informatie verstrekt. 

    Dit Privacybeleid is niet van toepassing op de praktijken van bedrijven die wij niet bezitten of beheren of van personen die wij niet in dienst hebben of leiden, inclusief de externe partijen waaraan wij informatie verstrekken zoals uiteengezet in dit Privacybeleid. 

    Hoe beschermen we uw gegevens?

    Met grote zorg implementeren en onderhouden we de beveiliging van de Site en van uw informatie. Bij Esajas Care nemen wij de bescherming van uw persoonsgegevens zeer serieus. Wij doen er alles aan om uw gegevens veilig te bewaren en ongeoorloofd gebruik te voorkomen.

    Onze maatregelen omvatten:
    Beperkte toegang: Alleen medewerkers die uw gegevens nodig hebben voor uw zorg of administratie hebben toegang.
    Technische beveiliging: Uw gegevens worden opgeslagen op beveiligde systemen met encryptie en sterke wachtwoorden.
    Organisatorische maatregelen: Wij trainen onze medewerkers in veilig omgaan met gegevens en privacybewust handelen.
    Veilige communicatie: Informatie wordt zoveel mogelijk via beveiligde kanalen gedeeld, zoals beveiligde e-mail of afgeschermde portals.

    Daarnaast evalueren wij regelmatig onze procedures en systemen om ervoor te zorgen dat uw gegevens altijd veilig zijn. Zo kunt u erop vertrouwen dat uw persoonlijke en medische informatie bij Esajas Care zorgvuldig wordt beschermd. Hoewel wij alle redelijke stappen ondernemen om alle gegevens te beschermen, kunnen wij geen verantwoordelijkheid dragen voor het handelen van personen die ongeoorloofde toegang verkrijgen tot of misbruik maken van onze Site en wij kunnen, impliciet, expliciet noch anderszins, garanderen dat wij dergelijke toegang zullen voorkomen.

    Overdracht van gegevens buiten de EER 

    Let op: sommige ontvangers van gegevens zijn buiten de EER gevestigd. In dergelijke gevallen delen we uw gegevens alleen met landen die door de Europese Commissie zijn goedgekeurd als landen die gegevensbescherming op een adequaat niveau bieden of sluiten we een wettelijke overeenkomst om gegevensbescherming op een adequaat niveau te garanderen.

    Zakelijke transactie

    We kunnen informatie delen in geval van een zakelijke transactie (bijv. de verkoop van een aanzienlijk deel van ons bedrijf, een fusie, een consolidatie of de verkoop van activa). Mocht zo'n geval zich voordoen, dan neemt de begunstigde of de overnemende onderneming de rechten en plichten op zich zoals die staan vermeld in het Privacybeleid.

    Updates of wijzigingen van dit Privacybeleid

    We behouden ons het recht voor om het Privacybeleid periodiek aan te passen of te herzien. Wezenlijke veranderingen worden onmiddellijk van kracht op het moment dat het herziene Privacybeleid wordt gepubliceerd. De nieuwste versie wordt weergegeven in de sectie 'Voor het laatst gewijzigd'. Als u na de kennisgeving van dit soort wijzigingen op onze website gebruik blijft maken van het Platform, betekent dit dat u deze wijzigingen aan het Privacybeleid erkent en goedkeurt en dat u akkoord gaat met de voorwaarden van deze wijzigingen.

    Hoe u contact met ons kunt opnemen

    Als u algemene vragen hebt over de Site of over de informatie die we over u verzamelen en hoe we die gebruiken, kunt u contact met ons opnemen via info@esajas-care.nl.

    Esajas Care

    Voor het laatst gewijzigd 2025